Universal Audio Apollo DUO interfejs FireWire / Thunderbolt
Apollo jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym. Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia 24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach Mac i PC. Pomimo iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych, analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms.
Parametry techniczne:
INTERFEJS AUDIO:
• Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy rozdzielczości 24-bity,
• 18 x 24 równoległych kanałów wejścia/wyjścia:
• Osiem, kanałów analogowych konwertowanych cyfrowo, dostępnych przez wejście mikrofonowe, liniowe lub wysoko-impedancyjne.
• 14 kanałów konwersji cyfra - analog dostępnych poprzez:
• Osiem liniowych wyjść mono,
• Stereofoniczne wyjścia monitorowe,
• Dwa wyjścia słuchawkowe stereo.
• 10 cyfrowych kanałów wejścia/wyjścia, dostępnych przez:
• Osiem kanałów na złączach optycznych ADAT S/MUX dla wyższych częstotliwości próbkowania,
• Dwa kanały wejścia/wyjścia na złączach koakcjalnych S/PDIF z konwersją częstotliwości próbkowania,
• Dwa porty FireWire 800 do połączenia z innymi urządzeniami FireWire.
• Sterowniki dla urządzeń 32 i 64-bitowych.
PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE:
• Cztery ultra-transparentne, sterowane cyfrowo, analogowe preampy mikrofonowe wysokiej rozdzielczości,
• Regulacja wszystkich parametrów przedwzmacniaczy na panelu przednim i przez oprogramowanie,
• Filtr dolno-zaporowy, zasilanie fantomowe 48 V, tłumik 20 dB, przełącznik biegunowości i sumowanie stereo.
MONITORING:
• Wyjścia monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych),
• Analogowe wyjścia monitorowe są sterowane cyfrowo, więc zapewniają najwyższą wierność przekazu,
• Regulacja poziomów i funkcja wyciszenia na panelu przednim,
• Dwa niezależne wyjścia słuchawkowe stereo,
• Osobna, analogowa regulacja głośności dla każdego wyjścia słuchawkowego,
• Wskaźnik poziomów dla toru moniotorowego (pre-fader) na panelu przednim,
• Na wyjściach S/PDIF można włączyć ten sam sygnał, co na wyjściach monitorowych.
POKŁADOWE PRZETWARZANIE UAD-2:
• Modele DUO i QUAD wyposażone w dwa lub cztery procesory SHARC,
• Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym na wszystkich, analogowych i cyfrowych wejściach Apollo,
• Takie same funkcje i funkcjonalność w użyciu z programami DAW, jak dla innych produktów UAD-2,
• Możliwość łączenia z innymi urządzeniami UAD-2 dla zwiększenia wydajności DSP,
• W komplecie zestaw wtyczek UAD Powered Plug-Ins “Analog Classics”,
• Pełna kolekcja wtyczek dla UAD-2 dostępna online przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu.
Oprogramowanie:
APLIKACJA CONSOLE:
• Umożliwia na przetwarzanie sygnału w czasie rzeczywistym za pomocą wtyczek UAD Powered Plug-Ins,
• Mikser DSP do kontroli i nagrywania w czasie rzeczywistym,
• Zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami Apollo.
WTYCZKA CONSOLE RECALL:
• Zapis konfiguracji Apollo w sesjach DAW - można łatwo przywołać wszystkie ustawienia,
• Umożliwia sterowanie parametrami z panelu przedniego w programie DAW,
• Format VST, RTAS i Audio Units.
APLIKACJA UAD METER I CONTROL PANEL:
• Ustawienia globalne dla UAD-2 oraz wtyczek i wskaźnik wykorzystania zasobów systemu.
Specyfikacja techniczna:
WEJŚCIA I WYJŚCIA:
• Wejścia mikrofonowe: 4,
• Wejścia wysoko-impedancyjne Hi-Z: 2,
• Analogowe wejścia liniowe: 8,
• Analogowe wyjścia liniowe: 8,
• Analogowe wyjścia monitorowe: 2 (1 para stereo),
• Wyjścia słuchawkowe stereo: 2 (niezależne),
• ADAT S/MUX: 2 porty wejścia, 2 porty wyjścia, do 8 kanałów,
• S/PDIF: 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo,
• Dwa porty FireWire 800 (IEEE 1394b),
• Dwa porty Thunderbolt (z opcjonalnie montowaną kartą),
• Word Clock: 1 wejście, 1 wyjście.
KONWERSJA ANALOGOWO/CYFROWA - CYFROWO/ANALOGOWA:
• Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz,
• Rozdzielczość bitowa analog/cyfra: 24 bity,
• Równoległa konwersja analogowo-cyfrowa: 8 kanałów,
• Równoległa konwersja cyfrowo-analogowa: 14 kanałów,
• Opóźnienie dla toru analogowego: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz),
• Opóźnienie dla toru analogowego z włączonymi szeregowo w programie Console czterema wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz).
ANALOGOWE WEJŚCIA/WYJŚCIA:
• Wejścia mikrofonowe: 1 - 4,
• Typ złączy: XLR żeńskie,
• Zasilanie fantomowe +48 V, (z włącznikiem),
• Zakres dynamiczny: 118 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -110 dB.
WEJŚCIA HI-Z:
• Typ złączy: TS mono ¼” męskie,
• Zakres dynamiczny: 117 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnał -szum: 117 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
WEJŚCIA LINIOWE: 1-4:
• Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
• Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
WEJŚCIA LINIOWE: 5-8:
• Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
• Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
WYJŚCIA LINIOWE: 1-8:
• Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
• Zakres dynamiki: 118 dB (A-ważone),
• Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
• Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -106 dB.
WYJŚCIA MONITORWE: 1-2:
• Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne,
• Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
• Zakres dynamiki: 115 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnału od szumu: 114 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE STEREO 1-2:
• Złącza jack ¼” TRS męskie, stereo/niesymetryczne,
• Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
• Zakres dynamiki: 113 dB (A-ważone),
• Odstęp sygnału od szumu: 113 dB (A-ważone),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -101 dB.
CYFROWE WEJŚCIA/WYJŚCIA:
• S/PDIF,
• Typ złącza: Phono (RCA),
• Format: IEC958.
ADAT:
• Złącza: optyczne TOSLINK JIS F05,
• Format: ADAT Digital “Lightpipe” with S/MUX,
• Układ kanałów przy 44.1 kHz, 48 kHz: Port 1 = kanały 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (powtórzone),
• Układ kanałów przy 88,2 kHz, 96 kHz: Port 1 = kanały 1 – 4, Port 2 = kanały 5 – 8,
• Układ kanałów przy 176,4 kHz, 192 kHz: Port 1 = kanały 1 – 2, Port 2 = kanały 3 – 4.
WORD CLOCK:
• Złącza: BNC,
• Ograniczenia: ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania,
• Wejście Word Clock: 75 Om, z wyłącznikiem.
ŹRÓDŁA SYNCHRONIZACJI:
• Wewnętrzna, Word Clock, S/PDIF, ADAT.
UKŁAD ELEKTRYCZNY:
• Zasilacze: zasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzny zasilacz DC - DC,
• Typ złącza AC: IEC męskie,
• Wymagania prądowe AC: 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz,
• Typ złącza DC: XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H),
• Wymagania prądowe DC: 12 VDC, ±5%,
• Maksymalny pobór mocy: 6,5 A.
KONSTRUKCJA:
• Wymiary:
- Szerokość: 483 mm (19”),
- Wysokość: 44 mm - 1U rack (1.75”),
- Głębokość, sama obudowa: 308 mm (12.125”),
- Głębokość, z regulatorami: 343 mm (13.5”),
WAGA:
• Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria): 8.2 kg,
• Waga (samo urządzenie): 4.1 kg.