Miejsce tak wyjątkowe – jak klienci, którzy je odwiedzają

Największy salon Mercedes-Benz w Polsce korzysta z profesjonalnych monitorów Sony Bravia

Miejsce tak wyjątkowe – jak klienci, którzy je odwiedzają

We Wrocławiu na blisko 10 000 metrów kwadratowych diler samochodowy – Grupa Wróbel – wybudował największy salon Mercedes-Benz w Polsce. Klienci mogą tutaj obejrzeć 45 samochodów ekspozycyjnych, odwiedzić stanowisko dedykowane modelom AMG, G Corner czy Van ProCenter, a także centrum samochodów zabytkowych. W części serwisowej są 24 podnośniki, trzy myjnie i magazyn opon. Na klientów czeka 320 miejsc parkingowych, a do dyspozycji jest kawiarnia Etno Cafe. Obiekt znakomicie wpisuje się w plany i oczekiwania niemieckiego koncernu Mercedes-Benz, który do 2020 r. chce wprowadzić kilkadziesiąt nowych aut, w tym część zaprojektowanych od początku.

Luksus, który nie onieśmiela tylko daje poczucie komfortu
W ramach przestrzeni salonowej samochodów nowych i używanych oraz serwisu zainstalowano profesjonalne monitory Sony Bravia. Umieszczono je na stanowiskach handlowych po to, aby pozwalały na bezprzewodowe wyświetlania materiałów z iPadów i komputerów handlowców umożliwiając klientom wygodne oglądanie prezentowanego auta. W czasie kiedy urządzenia nie są wykorzystywane w ten sposób służą jako wyświetlacze materiałów digital signage, podobnie jak imponujący, 65-calowy monitor FW-65XD8501 w części AMG. Na klientów czekają także totemy oparte na monitorach FW-43XE8001 z pojemnościową nakładką dotykową.

„Na totemach dotykowych bazowo ustawiona jest prezentacja najnowszych informacji ze świata Mercedes-Benz – tłumaczy Tomasz Ostaszewski, Kierownik działu marketingu Grupy Wróbel. – Dzięki interakcji z ekranem dotykowym klient może dodatkowo zapoznać się z naszą bieżącą ofertą produktową oraz samodzielnie dokonać konfi guracji interesującego go modelu samochodu. Taka konfiguracja z automatu trafi a na mail doradcy handlowego, z którym prowadzone są dalsze rozmowy dotyczące oferty.”

Wybór padł na Sony
Do wrocławskiego salonu Mercedes-Benz ostatecznie trafi ło jedenaście 40-calowych monitorów profesjonalnych Sony Bravia – Full HD, dwa 43-calowe oraz trzy 55-calowe monitory 4K HDR z podświetleniem LED wyposażone w platformę Android TV oraz dwa monitory o przekątnej 65 cali o tych samych parametrach wyświetlania obrazu. Profesjonalne monitory BRAVIA 4K są zgodne z technologią 4K HDR, umożliwiającą reprodukcję nowych, atrakcyjnych wizualnie materiałów o szerszym zakresie jasności, koloru i bardzo wysokiej rozdzielczości 4K. W warunkach tak ekskluzywnego miejsca, a przede wszystkim profesjonalnie przygotowanych materiałów Mercedes-Benz takie parametry wyświetlania obrazu są niezwykle istotne i stanowią technologię, w którą warto było zainwestować. Monitory Sony Bravia są bardzo energooszczędne oraz mogą być dokładnie dostosowane do potrzeb użytkownika poprzez profesjonalne menu konfi guracyjne. Sony Bravia z serii profesjonalnej są objęte unikalną gwarancją polegająca na wymianie uszkodzonego monitora na nowy bez dodatkowych
kosztów po stronie użytkownika.

Za jakość dźwięku odpowiada Yamaha
Firma M.Ostrowski sp.j. wyposażyła salon samochodowy Mercedes-Benz Grupa Wróbel zlokalizowany we Wrocławiu w zaawansowany system nagłośnienia oparty na urządzeniach firmy Yamaha. Sercem systemu jest procesor sygnałowy Yamaha MRX7-D sterowany z poziomu iPada bądź komputera. Całość systemu podzielono na dziesięć niezależnych stref. Do każdej z nich można wysłać inne źródło dźwięku i sterować jego poziomem głośności. Aby zapewnić odpowiednie pokrycie oraz wysoką jakość dźwięku wzmacniacze Yamaha XMV8280-D oraz Yamaha PA2120 napędzają 46 urządzeń głośnikowych, w tym m.in. głośniki sufi towe Yamaha VXC6W. Całość systemu oparto na sieci Dante. Serwis znajdujący się w budynku głównym wyposażono w autonomiczny system nagłośnienia, w którym jako źródło dźwięku zastosowano odtwarzacz sieciowy Yamaha CD-nt670D, wzmacniacz Yamaha PA2120 oraz dwanaście głośników wiszących.

„Przystąpiliśmy do projektowania systemów AV w ostatnim etapie budowy, ze względu na wytyczne architektoniczne zastosowane produkty musiały spełnić bardzo wygórowane standardy jakościowe i wizualne. – informuje Robert Zielony osoba odpowiedzialna za realizację projektu ze strony wykonawcy. – Najważniejszymi elementami w salonie są samochody i to one, a nie głośniki lub monitory mają przykuwać uwagę. Zastosowane produkty idealnie wpasowują się w koncepcję architektoniczną i tworzą spójną całość, a jednocześnie są to rozwiązania bardzo nowoczesne i dostosowane do potrzeb klienta. Na całym etapie projektowania i wykonawstwa konsultowaliśmy z inwestorem propozycję rozwiązań, współpraca była na najwyższym poziomie i zawsze dochodziliśmy do konsensusu. Założone cele zostały osiągnięte.”