Od roku 1887, firma Yamaha (później Nippon Gakki Ltd.) zaczęła produkować organy piszczałkowe, jej nieprzerwany wzrost doprowadził do tego, iż stała się największym na świecie producentem instrumentów muzycznych, ale również wiodącym i liczącym się wytwórcą sprzętu audio/video, półprzewodników i innych produktów z branży komputerowej, wyrobów sportowych, urządzeń gospodarstwa domowego i mebli, wyrobów metalurgicznych, maszyn i narzędzi oraz robotów przemysłowych.
W chwili obecnej firma posiada 44 oddziały i biura na rynkach światowych, nie licząc dziesiątek firm zależnych w samej Japonii.
Dodatkowo, w posiadaniu firmy znajduje się szereg ośrodków w samej Japonii, które pozwalają klientom z sensem wykorzystać czas wolny i oddać się rozrywkom kulturalnym. Yamaha dysponuje również ośrodkiem muzycznym, stwarzającym możliwości prezentacji i tworzącym środowisko dla rozwoju różnorodnych przedsięwzięć z zakresu muzyki.
Rok 1966, to czas powstania Yamaha Music Foundation. Od tamtej pory Fundacja rozwinęła szereg inicjatyw związanych z muzyką o zasięgu światowym, jak chociażby Szkoły Muzyczne YAMAHA czy Junior Original Concert. Silne zaangażowanie w promowanie i wspieranie edukcji muzycznej oraz szeroko pojęta popularyzacja muzyki jest jednym najbardziej widocznych elementów wyróżniających firmę spośród konkurencji.
Firma od zawsze dążyła i dąży do kreowania produktów i usług, które dają zadowolenie i spełniają oczekiwania wielu ludzi na całym świecie. Wyroby firmy Yamaha są rozpoznawalne we wszystkich krajach dzięki znakomitej jakości, technologii, wzornictwu oraz ukierunkowaniu na potrzeby klientów. Marka Yamaha towarzyszy w pracy i odpoczynku olbrzymiej liczbie profesjonalistów, instytucjom, ludziom biznesu oraz zwykłym konsumentom.
Filozofia firmy określona jest przez potrzeby klientów, dzięki czemu powstają wyjątkowe produkty i usługi, jak również kontynuowana jest ekspansja w istniejących obszarach i kreowanie nowych rynków. W zgodzie z filozofią firmy pozostają także wieloletnie inwestycje w rozwój i badania, poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań obsługi posprzedażnej klientów, a także zachowanie ciągłego wzrostu poprzez dywersyfikację działań.
Podstawowym celem firmy jest takie działanie na rzecz klientów, aby stale wzbogacać i podnosić poziom życia ludzi na całym świecie.
Informacja pochodzi ze strony pl.yamaha.co