Historia firmy BOSS wiąże się z historią efektów gitarowych.
Począwszy od legendarnego pedału Chorus CE-1 - "Wielkiej Szarej Puszki", która stała się początkiem wszystkiego w 1976 roku - aż do ulubionej na świecie linii kompaktowych kostek efektowych, byliśmy i jesteśmy odpowiedzialni za więcej innowacji gitarowych niż ktokolwiek inny.
Tworzenie naszej linii efektów gitarowych rozpoczęło się w 1977 roku, kiedy to stworzony został klasyczny efekt Overdrive OD-1. Jego "design" stał się wzorem dla wszystkich innych efektów firmy BOSS.
Pierwsze modele efektów, które przyniosły firmie popularność:
1977 OD-1 OverDrive
Jako pierwszy, seryjnie produkowany kompaktowy efekt podłogowy, firma BOSS wypuściła OD-1 OverDrive, oferujący brzmienie przesteru. Wyposażony on został w cichy, gumowy przełącznik nożny, eliminujący niepotrzebne trzaski, podczas aktywacji efektu. Dwa obrotowe potencjometry na panelu przednim gwarantowały prostą i szybką edycję brzmienia co w połączeniu z łagodnym brzmieniem przesterowanej gitary, zapewniło sympatię wśród gitarzystów, nie tylko rock'owych.
1977 PH-1 Phacer
Pierwszy efekt typu "Phaser", umożliwiający uzyskanie modulacji fazy, pogłębiającej i poszerzającej brzmienie. Mimo prostoty wykonania, efekt umożliwił gitarzystom uzyskanie brzmienia, jakiego nigdy dotąd nie słyszeli. Podobnie jak OD-1, tak i PH-3, dzięki prostym trybom pracy, szybko zyskał dużą popularność.
1978 DS-1 Distortion
Klasyczny efekt typu "Distortion", który uruchomił milionową sprzedaż całej serii kostek podłogowych. Efekt wprowadził mocniejsze brzmienie przesteru. Warto zauważyć, że kolorystyka tego efektu (podobnie jak w przypadku OD-1) została utrzymana do dziś.
1979 E-2 Chorus Ensamble
Pierwszy, kompaktowy efekt typu "Chorus" umożliwiający gitarzystom czy basistom uzyskanie przestrzenności brzmienia i swoistej modulacji, symulującej brzmienie grupy tych samych instrumentów grających jednocześnie. Fakt, że podstawowy wygląd i brzmienie kostki CE-2 "żyje" do dnia dzisiejszego w nowszym modelu CE-5, świadczy o trafności w gusta muzyków.
1983 HM-2 Heavy Metal
Kostka kierowana była przede wszystkim do muzyków z nurtu "Heavy Metal". Mocne, przesterowane brzmienie, przypominające "skrzeczenie - Grrr..." wyznaczyło mit lat 80', do którego wraca się i dziś.
1984 DD-2 Digital Delay
DD-2 dał gitarzystom i innym muzykom możliwość uzyskania perfekcyjnego efektu echa. Ten popularny efekt dawał możliwość kontroli nad czasem, tempem i nasyceniem echa, jak również zmiany trybów pracy w prosty i szybki sposób. Seria "Digital Delay" do dziś cieszy się dużą popularnością wśród muzyków ceniących dobre, ciepłe brzmienie echa.
Już ponad 8 milionów nabywców kostek efektowych nie mogło się mylić! Od wielu lat urządzenia firmy Boss są faworytem w swojej klasie. Dzięki ciągłej aktualizacji wykorzystywanych technologii, jesteśmy w stanie sprostać wszelkim wymaganiom dzisiejszych gitarzystów i basistów oraz uzyskiwać optymalne wyniki naszej pracy. Jesteśmy pewni, że korzystając z naszych bogatych doświadczeń również w przyszłości będziemy w stanie sprostać rosnącym wymaganiom i współczesnym trendom brzmieniowym na rynku urządzeń gitarowych. Ponieważ w obecnych czasach gra na gitarze nie polega tak do końca tylko na umiejętnościach, firma oferuje coraz to lepsze urządzenia, dostarczając stale nowych inspiracji i niekończącą się ilość kombinacji.