RME ADI-8 QS przetwornik AD/DA

RME ADI-8 QS przetwornik AD/DA
  • RME ADI-8 QS przetwornik AD/DA
Producent:RME
Id towaru / Kod:125348 / RME-ADI-8-QS
Stan magazynu: Towar niedostępny
Inne oznaczenia produktu:RME ADI8 QS converter AD/DA 8-ch, RME ADI-8-QS, RME ADI 8 QS, RME ADI8QS, ADI-8-QS, ADI 8 QS, ADI8QS
Opiekun produktu:

Uwaga! Cena tego towaru mogła ulec zmianie. Aktualną cenę oraz czas oczekiwania ustalisz z opiekunem produktu.

cena brutto

11290 zł

Możesz nas odwiedzić również na żywo!
Przyjedź do naszego nowego sklepu, znajdziesz w nim pomocny i przyjazny personel, który doskonale zna asortyment.

Muzyczny.pl
ul. Muzyczna 1
55-330 Błonie k. Wrocławia, gm. Miękinia


Sklep muzyczny czynny od poniedziałku do piątku w godz. 10-17.

gps 51.158576, 16.739311
(+51° 9' 30.87", +16° 44' 21.52")
https://maps.google.com.

RME ADI-8 QS

RME ADI-8 QS

RME ADI-8 QS to najwyższej klasy 8-kanałowy przetwornik AD/DA z bezkonkurencyjnym zestawem funkcji. Urządzenie łączy w sobie doskonały układ analogowy i cyfrowy, a także nieprawdopodobnie niską latencję układów AD/DA. Wraz z funkcją SteadyClock, QS oferuje najwyższą jakość przetwarzania dźwięku.

ADI-8 QS to prawdziwie unikalny przetwornik, a decydują o tym takie cechy, jak m.in. analogowe i cyfrowe limitery, 4 sprzętowe poziomy referencyjne [maks. +24 dBu], wejście/wyjście AES/EBU i ADAT [opcjonalnie MADI], maksymalna częstotliwość próbkowania 192 kHz, zdalne sterowanie poprzez MIDI, kontrola wysterowania poziomu wszystkich 8 wyjść analogowych [indywidualna lub globalna], cyfrowy tryb „przelotowy” [thru-mode], a także współpraca z różnymi standardami zasilania.

ADI-8 QS należy do referencyjnych produktów RME, co oznacza, że urządzenie cechuje się doskonałością w każdym najdrobniejszym detalu. Co więcej, stosunek cena/jakość w przypadku ADI-8 QS jest bezkonkurencyjna!

Najważniejsze cechy:
• 8-kanałowy, całkowicie symetryczny przetwornik AD, 117 dBA,
• 8-kanałowy przetwornik DA, ścieżka audio „DC-coupled”, 120 dBA,
• Konwersja o niezauważalnej latencji: zaledwie 8 sampli opóźnienia!,
• 4 x we/wy AES/EBU poprzez złącze D-sub, 8 kanałów @ 192 kHz,
• 2 x we/wy ADAT, 8 kanałów @ 96 kHz,
• Cyfrowe trymowanie wejścia/wyjścia, zakres 6 dB na każde we/wy,
• Analogowy i cyfrowy limiter dla konwersji AD,
• Miernik wysterowania – 16 mierników LED, każdy składa się z 7 diod LED,
• Zdalne sterowanie parametrami: zapis/przywołanie, poziom wysterowania i DIM,
• Unikalna technologia SyncCheck sprawdzająca synchronizację zegara,
• Wszystkie ustawienia zapisywane są w pamięci i przywoływane po włączaniu urządzenia,
• Całkowicie zdalnie sterowany.

ADI-8 QS, urządzenie w rozmiarze 1U, zapewnia niezrównaną jakość konwersji AD/DA z/do AES/EBU i ADAT [opcjonalnie MADI], z maksymalną częstotliwością próbkowania do 192 kHz. Symetryczne wejścia i wyjścia wykorzystują specjalnie zaprojektowane układy RME, gwarantujące bardzo niskie wartości szumu i zniekształceń. Ponadto dostępne są cztery rożne poziomy na wejściach i wyjściach gwarantując możliwość idealnego dopasowania do rożnych sygnałów analogowych. Najnowsza generacja konwerterów AD/DA zapewnia częstotliwość próbkowania maksymalnie do 192 kHz z zachowaniem parametru SNR na poziomie 120 dBA.

Ze względu na bardzo efektywną eliminację jittera, SteadyClock™ gwarantuje profesjonalną jakość dźwięku, niezależnie od jakości zewnętrznego zegara. Dodatkowo, Intelligent Clock Control [ICC] zapamiętuje ostatnio wykorzystywaną częstotliwość próbkowania, aby zabezpieczyć urządzenie przed utratą sygnału.

Technologie znane z innych produktów RME [np. SyncCheck] zapewniają doskonałą synchronizację i szybką detekcję błędów. Istnieje możliwość połączenia kilku urządzeń i ich synchronizacji za pomocą Word Clock. Wszystkie ustawienia zapisywane są w wewnętrznej pamięci po wyłączeniu urządzenia.
ADI-8 QS może być w pełni kontrolowany i konfigurowany przez MIDI. Ponadto status wszystkich wyświetlaczy może być sprawdzony poprzez MIDI. Każdy z interfejsów QS może posiadać indywidualny identyfikator ID, co pozwala na niezależną, zdalną kontrolę urządzeń za pomocą pojedynczego kanału MIDI.

Znajdujący się w zestawie sterownik sprzętowy umożliwia zdalne kontrolowanie głośności z miejsca, w którym odsłuchiwany jest materiał. Ponadto, raz zapamiętany referencyjny poziom głośności może być przywołany w dowolnym momencie. Dodany został także przycisk DIM [-20 dB].

Nieprawdopodobnie niska latencja
RME QS korzysta z najwyższej klasy przetworników A/D firmy Cirrus Logic, oferujących niedoścignione parametry w zakresie zniekształceń oraz stosunku sygnał/szum. To, co najbardziej odróżnia ten przetwornik od innych dostępnych na rynku to innowacyjny filtr cyfrowy, pozwalający po raz pierwszy osiągnąć opóźnienia rzędu 12 próbek [0.25 ms] w przypadku pracy w trybie Single Speed, 9 próbek [0.09 ms] przy Double Speed oraz 5 [!] próbek [0.026 ms] w trybie Quad Speed.

Powyższe wartości stanowią mniej, niż jedną czwartą latencji, jaką cechują się znacznie droższe urządzenia. Jest to ważny krok w kierunku redukcji latencji w studiach nagraniowych opartych na komputerowych systemach rejestracji. W przypadku modeli DS i QS latencję można po prostu zignorować. Przetworniki D/A cechują się opóźnieniem rzędu 5 – 10 próbek sprawiając, że monitorowanie „analogowo-cyfrowe” staje się monitorowaniem w stylu „czysto analogowym”.

Opcjonalna karta: MADI I64
Karta MADI I64 wraz z konwerterem QS oferuje dostęp do 64-kanałów wejściowych i wyjściowych w standardzie MADI. Wyjścia elektryczne i optyczne działają równolegle wysyłając ten sam sygnał do złącz AES/EBU i ADAT.

Karta MADI I64 oferuje zarówno optyczne, jak i elektryczne wejścia MADI. Wejście jest wybierane automatycznie, w zależności od wykrytego sygnału. Automatyczne przełączanie wejścia zapewnia pełną redundancję, czego efektem jest natychmiastowa jego zmiana, w przypadku, gdy sygnał obecny na którymś z wejść zaniknie.

Wejście MADI funkcjonuje jako alternatywne źródło sygnału taktującego, jako źródło sygnału konwerterów DA oraz jako wejście przelotowe [Thru]. Każdy z interfejsów QS wykorzystuje jedynie 8 kanałów, co oznacza, że liczba pozostałych do przesłania kanałów wynosi 56 [w przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów QS]. Istnieje możliwość połączenia aż do ośmiu interfejsów QS. Wszystkie 64 kanały dostępne są na wyjściu MADI ostatniego interfejsu znajdującego się w szeregu.

ADI-8 QS w połączeniu z kartą MADI I64, może być zdalnie sterowany poprzez komunikaty MIDI przesyłane przez MADI.
W przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów, wejście/wyjście MADI każdego z nich powoduje opóźnienie rzędu 3 próbek. Z tego względu, dane obecne na wyjściu MADI ostatniego urządzenia są opóźnione. Problem przesunięcia jest rozwiązywany za pomocą funkcji Delay Compensation [kompensacja opóźnienia].

SPECYFIKACJA:

• Sygnałowa ze sprzężeniem galwanicznym,
• Wyjścia AD: 4 x AES/EBU, 2 x optyczne ADAT, opcjonalnie MADI,
• Wejścia DA: 4 x AES/EBU, 2 x optyczne ADAT, opcjonalnie MADI,
• Wyjścia DA: 1/4″ TRS, ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem galwanicznym, maks. +21 dBu. 225-pinowe złącze typu D-Sub, całkowicie symetryczna ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem galwanicznym, maks. +24 dBu, ścieżka audio „DC-coupled”,
• Dynamika AD: 117 dBA,
• THD AD: < -110 dB [< 0,00032 %],
• THD+N AD: < -104 dB [< 0,00063 %],
• Przesłuch AD: > 130 dB,
• Dynamika DA: 120 dBA [niewyciszony],
• THD DA: < -104 dB [< 0,00063 %],
• THD+N DA: < -102 dB [< 0,0008 %],
• Przesłuch DA: > 110 dB,
• Poziom wejścia dla 0 dBFS: +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4.2 dBu, regulacja co 6 dB  w krokach co 0.5 dB poprzez Digital Input Trim,
• Poziom wyjścia dla 0 dBFS: +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4.2 dBu, regulacja w zakresie +/- 6 dB  w krokach co 0.5 dB,
• Globalny poziom wyjściowy: od 0 do -96 dB w 48 krokach,
• Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, zmienna [sync/word],
• Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.1 dB: 10 Hz – 23.2 kHz [sf 48 kHz],
• Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.5 dB: < 5 Hz – 44.6 kHz [sf 96 kHz],
• Pasmo przenoszenia AD/DA, -1 dB: < 5 Hz – 63.4 kHz [sf 192 kHz],
• Zasilanie: przełączanie wewnętrzne, 100V – 240V AC,
• Wymiary: 483 x 44 x 200 mm,
• Gwarancja: 2 lata.

Najpopularniejsze kategorie w sklepie Muzyczny.pl