Efekty do gitar elektrycznych

Sortowanie





Cena

od
do


Liczba na stronie:
Strona        z 34

Strona        z 34

Polecane instrumenty muzyczne i sprzęt muzyczny

Najczęściej kupowane produkty w grupie Efekty do gitar elektrycznych

Wybrani producenci w grupie Efekty do gitar elektrycznych

  • BOSS

    Historia firmy BOSS wiąże się z historią efektów gitarowych. Począwszy od legendarnego pedału Chorus CE-1 - ″Wielkiej Szarej Puszki″, która stała się początkiem wszystkiego w 1976 roku - aż do ulubionej na świecie linii kompaktowych (...)


  • Digitech

    Digitech to amerykański producent doskonałych efektów przeznaczonych dla gitarzystów i basistów. Firma powstała w 1974 roku i od tego czasu stała się jednym z liderów na rynku gitarowej elektroniki. Digitech słynie głównie z produkcji (...)


  • EBS

    Firma EBS to jeden z najbardziej popularnych producentów sprzętu basowego. W ofercie Szwedów znajdziemy znakomitej jakości wzmacniacze i kolumny dedykowane do gitar basowych, serię podłogowych efektów typu stomp-box, które równie dobrze spisują się (...)


  • Egnater

    Korzenie firmy Egnater sięgają lat siedemdziesiątych, kiedy muzyka rockowa stała się bardzo popularna w Ameryce. W tym czasie Bruce był studentem elektroniki i gitarzystą. Jak wielu innych gitarzystów, był sfrustrowany brakiem odpowiednich (...)


  • Electro Harmonix

    Electro-Harmonix to legendarny producent efektów gitarowych, który zrewolucjonizował rynek muzyczny wprowadzając kilka kultowych ″kostek″. Firma powstała w 1968 roku w Nowym Jorku, a jej założycielem jest Mike Matthews – człowiek, (...)


  • Epiphone

    Epiphone firma produkująca sprzęt gitarowy na bazie Gibsona, będąca również częścią tej firmy. Najbardziej znana z modelu Epiphone Casino używanego przez gitarzystów zespołu The Beatles. Firma Epiphone, oprócz gitar produkowała przed II wojną (...)


  • Fender

    Fender to wiodący na światowym rynku producent gitar i wzmacniaczy, a sama nazwa jest nierozłącznie związana z historią współczesnego przemysłu muzycznego. Instrumenty marki Fender takie jak: Telecaster, Stratocaster, Precision Bass czy Jazz (...)


  • Fulltone

    Fulltone została założona w 1991 r. przez Michaela Fullera, gitarzystę, kompozytora, pasjonata elektroniki, zwycięzcę pierwszego miejsca w plebiscycie Guitar Player Magazine “Ultimate Guitarist Competition” w kategorii Blues. Pedały (...)


  • Fzone

    Fzone jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się firm, która oferuje niedrogie ale dobre jakościowo akcesoria dla muzyków. Początkowo producent skupiał się głównie na drobnym sprzęcie elektronicznym dla gitarzystów, oferując popularne na (...)


  • Hoefner

    Karl Höfner GmbH & Co. KG. została założona przez mistrza skrzypiec Karla Höfnera w 1887 roku. Stała się ona liderem w produkcji instrumentów od szkolnych po mistrzowskie. Do dziś jako manufaktura wytwarza instrumenty lutnicze z zachowaniem (...)


  • Hotone

    Firma Changsha Hotone Audio Co., Ltd. została założona 5 listopada 2012 r., A 15 stycznia 2013 r. Stała się zarejestrowaną „Chińską Republiką Ludową Hongkong / Makau Overseas Investment Enterprise (Joint Venture)” w ramach Changsha (...)


  • Ibanez

    Marka Ibanez jest częścią koncernu Hoshino Gakki, który w 1908 r. rozpoczął swoją działalność w sprzedaży instrumentów muzycznych, jako dział firmy prowadzącej sieć księgarni – Hoshino Shoten. Produkcję gitar i akcesoriów muzycznych (...)


  • Joyo

    Joyo Technology Co. to grupa ludzi, których założeniem jest tworzenie nowoczesnego produktu z eleganckim designem i możliwościami rodem z następnego stulecia. Tunery, metronomy, efekty i wzmacniacze Joyo odzwierciedlają doskonałą wiedzę techniczną (...)


  • Keeley

    Firma Keeley Electronics powstała 2001 roku. Jej założyciel - Robert Keeley, jest absolwentem elektroniki na Uniwersytecie w Oklahomie. Początkowo chciał zająć się produkcją i modyfikacją wzmacniaczy lampowych, jednak nasycony w tych czasach rynek (...)


    Efekty do gitar elektrycznych w naszym sklepie muzycznym

    Efekty gitarowe są niezbędne dla każdego gitarzysty, który poszukuje nowych brzmień. Efektów, zwanych potocznie kostkami, jest na rynku bardzo dużo i stale ich przybywa. Znajdziemy tam wszystko, od przesterów, przez efekty modulacyjne, przestrzenne, opóźniające, aż do takich, których nie sposób zaszufladkować.

    Prawie każdy początkujący gitarzysta elektryczny, gdy zakupi już gitarę i wzmacniacz, zaczyna z czasem odczuwać niedobór brzmień. Spora cześć wzmacniaczy ma wbudowane efekty przestrzenne, czy pogłos, znany również pod nazwą reverb, ale te tańsze modele mają wbudowany jedynie przełącznik który zmienia kanał czysty na przesterowany, a ten drugi nierzadko nie jest najwyższej jakości. Aby poszerzyć gamę brzmień, przychodzą nam na ratunek efekty gitarowe.

    Najpopularniejszym producentem efektów gitarowych jest japońska marka Boss, należąca do koncernu Roland. Nie można jednak pominąć takich firm jak Digitech, Mooer, TC Electronic, Jim Dunlop i Electro Harmonix. Ten ostatni producent jako jeden z nielicznych pozostaje wierny analogowej technologii i jest jednym z liderów jeśli chodzi o wprowadzanie nowych, oryginalnych projektów.

    Przester
    Przesterów w kostkach jest na rynku najwięcej, więc ich wybór, pozornie łatwy, potrafi sprawić wiele problemów. Przestery można zakwalifikować do trzech podstawowych grup: overdrive, distortion i fuzz. Odróżnienie tych dwóch pierwszych nie jest takie proste dla początkującego gitarzysty. Distortion i overdrive są do siebie podobne, ale najprościej mówiąc, overdrive jest nieco cieplejszy i delikatniejszy w brzmieniu. Jest to jednak tylko uogólnianie, bo moc i charakter przesteru zależy od producenta. Zamysł przy konstruowaniu efektów typu overdrive jest taki, by jak najwierniej odtworzyć brzmienie lekko przesterowanego wzmacniacza lampowego. Klasyką gatunku są tutaj Ibanez Tubescreamer i Boss Overdrive, które stały się wzorem i inspiracją dla wielu innych efektów tego typu. Kostki overdrive znakomicie sprawdzają się jako dodatkowe podbicie już przesterowanego wzmacniacza. Distortion to konstrukcja, która pojawiła się by sprostać potrzebom muzyków obracających się w rockowych i heavy-metalowych klimatach. Zakres przesteru został znacznie poszerzony a charakter brzmienia wzbogacony o więcej składowych harmonicznych. W tej grupie mamy zdecydowanie największy wybór, a poszczególne produkty mogą diametralnie różnić się od siebie. Na uwagę zasługują Boss DS-1 i ProCo Rat, których brzmienie śmiało można nazwać kultowym oraz efekty o dużo większym nasyceniu takie jak Boss Metal Zone lub MXR Fullbore Metal. Odrębną i znacznie różniącą się grupą przesterów są fuzzy, to zdecydowanie najbardziej pierwotne efekty tego typu a ich historia sięga lat 60-tych XX wieku. Fuzz to najbardziej prymitywna i minimalistyczna forma przesterowania, nie znaczy to oczywiście, że najgorsza. Efekty fuzz są jednymi z najbardziej cenionych wśród profesjonalnych gitarzystów a jego charakterystyczne, surowe brzmienie usłyszeć można na tysiącach najlepszych rockowych płyt wszech czasów. Jedne z najszybciej rozpoznawalnych efektów fuzz to używany przez Jimego Hendrixa Fuzz Face i Electro Harmonix Big Muff. To właśnie ten efekt jest odpowiedzialny za potężne i agresywne brzmienie takich zespołów jak White Stripes i Queens Of The Stone Age.

    Efekty pogłosowe
    Pogłos, lub jak kto woli - reverb, to niezbędny efekt, jeśli zależy nam na pełnym dźwięku. Efekt ten sprawia, że dźwięk otacza nas ze wszystkich stron a ustawiać go możemy tak, jakbyśmy grali w kościele, na sali koncertowym lub w wielkiej hali, zależnie od naszych upodobań. Pogłos potrafi sprawić, że mały wzmacniacz z głośnikiem o przekątnej 6,5 cala brzmi tak, jakby był dwa razy większy. Do wyboru mamy wiele takich kostek, ale dobrym przykładem będzie tu TC Electronic Hall of fame, lub jego mniejszy kuzyn, Hall of fame mini. Za pomocą takiego efektu możemy sprawić, że odkryjemy brzmienie swojej gitary na nowo.

    Efekty opóźniające   
    Efekty opóźniające, znane też jako delay to kostki, które sprawiają, że raz szarpnięta struna zabrzmi tak, jakby była szarpana jeszcze kilka razy, w różnych odstępach czasowych, zależnie od ustawień użytkownika. Możemy za ich pomocą stworzyć potężną ścianę dźwięku, lub ustawić je na krótkie powtórzenia, co sprawi, że zarówno my jak i nasi słuchacze odczują wrażenie grania kilku gitar, jedna po drugiej. Chyba najbardziej znanym użytkownikiem tego typu efektu jest David Evans, znany jako The Edge, czyli gitarzysta U2. Jeśli lubicie jego brzmienie to delay jest do niego kluczem. W filmie dokumentalnym "It might get loud" Edge przyznał, że jego gra jest bardzo oszczędna, a to co słyszymy to zasługa efektów. Delay potrafi być drogi, ale jeśli szukamy czegoś taniego to warto zainteresować się modelem Behringer VD400, który dla jednych jest plastikową zabawką, ale zapewniam, że poniżej stu złotych ciężko znaleźć lepszy efekt.

    Wah-Wah
    Pod tą dziwaczną nazwą kryje się brzmienie, który każdy na pewno nie raz słyszał. Efekt ten, zwany potocznie "kaczką" sprawia, że nasza gitara zaczyna "kwakać" w zależności od tego jak mocno dociśniemy go do ziemi. Trudno słowami opisać brzmienie tego efektu, ale najlepszym przykładem będzie Utwór Jimiego Hendrixa pod tytułem Voodoo Child. Już na wstępie Jimi uderza o wytłumione struny i porusza jednocześnie kaczką. Bardzo dobrym modelem jest Dunlop Crybaby. To standardowy wah-wah od którego wielu zaczyna, zarówno początkujący jak i zaawansowani gitarzyści.

    Efekty modulacyjne
    W tej grupie efektów znajdziemy przeróżne brzmienia i nie sposób opisać wszystkie, bo ciągle dochodzą kolejne. Do tej grupy zalicza się chorus, który zmodyfikuje nasze brzmienie tak, że nasza gitara zabrzmi bardziej "chóralnie". Tremolo to efekt używany od dawna a jego działanie sprawia, że dźwięk brzmi tak, jakbyśmy grając kręcili jednocześnie gałką w gitarze, odpowiedzialną za głośność. Świetnym przykładem takiego brzmienia jest utwór pod Tytułem Rumble, nagrany przez gitarzystę znanego jako Link Wray. Kolejnym bardzo rozpoznawalnym efektem jest flanger, który zmienia nasze brzmienie w taki sposób, jakby przybliżało się i oddalało. Przypomina to trochę efekt przelatującego samolotu. Kurt Cobain z zespołu Nirvana używał flanger między innymi w utworze Come as You are, słychać to świetnie na początku utworu.

    Multiefekty
    Multiefekty to nic innego jak efekty, które posiadają zarówno przestery, pogłosy, delay i wiele innych. Wszytko w jednym pudełku. Jeżeli nasz budżet nie pęka w szwach, a zależy nam na różnych brzmieniach, godnym polecenia multiefektem jest Vox Stomplab, w którym znajdziemy wszystko to, co zostało wymienione wyżej.

    Czy wiedziałeś, że... Istnieją efekty, których brzmienie trudno jest wrzucić do jednego worka. Firma Electro Harmonix ma w swoim dorobku taki efekt jak Ravish Sitar, który zamienia brzmienie naszej gitary na brzmienie indyjskiego instrumentu o nazwie Sitar. Ta sama firma stworzyła też efekt zamieniający naszą gitarę na organy, a nazywa się on Organ Machine.

    Podsumowując, efekty gitarowe są dla gitarzysty tym, czym przyprawy dla kucharza, a jest w czym wybierać, zwłaszcza, że modeli i rodzajów wciąż przybywa. Zawsze znajdzie się coś co zadowoli najbardziej wybrednego muzyka, a jedynym ograniczeniem może być jedynie dostępność lub zasobność portfela.

    Najpopularniejsze kategorie w sklepie Muzyczny.pl