Flagowy interfejs wielokanałowy
Fireface UFX III to centrum każdego studia wielośladowego, obsługujące z łatwością do 94 kanałów wejściowych/wyjściowych. Jego niespotykana wszechstronność, kompatybilność, dodana funkcja DURec (Direct USB Recording) oraz słynna niska latencja uzyskiwana dzięki doskonałej konstrukcji sprzętu i sterowników gwarantują płynne działanie w każdym trybie i zastosowaniu.
Fireface UFX III jest preferowanym przez profesjonalistów narzędziem do wielościeżkowego nagrywania, miksowania i masteringu. Jest wręcz naszpikowany profesjonalnymi funkcjami i oferuje między innymi SteadyClock FS, we/wy MADI (64 kanały), potężny procesor DSP, USB 3.0 (pełne 94 kanały we/wy Class Compliant), TotalMix FX, bezpośrednie nagrywanie na USB (Direct USB Recording) i obsługę sterownika Advanced Remote Control USB (dostępnego osobno).
Fireface UFX III zbudowany jest na nowo opracowanych płytach: analogowej i cyfrowej. Płyta analogowa oferuje między innymi wyjścia analogowe ze sprzężeniem stałoprądowym, jak również nowe przetworniki A/C i C/A o poprawionym współczynniku THD+N, natomiast nowa konstrukcja płyty cyfrowej umożliwiła wprowadzenie nowych, ciekawych funkcji dzięki zastosowaniu lepszych komponentów wysokiej klasy.
Potężna wydajność USB 3
Przedni panel Fireface UFX III zapewnia cztery wysokiej klasy wejścia combo XLR/TRS dla sygnałów mikrofonowych, instrumentalnych i liniowych, dwa stereofoniczne gniazda słuchawkowe o poziomie wyjściowym +19 dBu, we/wy MIDI oraz port USB. Dzięki funkcji DURec (Direct USB Recording ) port USB umożliwia niezależne nagrywanie wybranych sygnałów wejściowych i wyjściowych (do 80 kanałów) bezpośrednio na podłączony nośnik pamięci USB.
Tylny panel ujawnia pełne możliwości połączeniowe Fireface UFX III. Oprócz kolejnego wejścia/wyjścia MIDI dostępne są dwa optyczne wejścia/wyjścia ADAT, wejście/wyjście AES/EBU oraz osiem symetrycznych wyjść analogowych o poziomie liniowym (w tym stereofoniczne wyjścia monitorowe XLR). Dzięki nowemu trybowi Multi-Mode dwa wejścia/wyjścia ADAT mogą być wykorzystane jako oddzielne optyczne wejścia i wyjścia SPDIF (oprócz wejść/wyjść AES). Ponadto Fireface UFX III oferuje optyczny interfejs MADI (SC) z 64 dwukierunkowymi kanałami. Złącza Word Clock (BNC) pracują jako dodatkowe koncentryczne wejście i wyjście MADI, jeśli jest to wymagane.
Kompleksowa łączność MADI
Fireface UFX III otwiera drzwi do wielu rozwiązań RME i rozwiązań innych firm w zakresie cyfrowych i analogowych wejść/wyjść. Rozszerzenie liczby kanałów analogowych i możliwość routingu/miksowania w domenie cyfrowej poprzez liczne źródła daje wiele wszechstronnych opcji. Wiele zewnętrznych urządzeń MADI można również podłączyć szeregowo.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność MADI, można wykorzystać kilka typowych dla RME funkcji. Na przykład w trybie USB 2, który jest ograniczony do 30 kanałów we/wy (12 analogowych + 16 ADAT + AES), we/wy MADI jest nadal dostępne za pośrednictwem zintegrowanego miksera sprzętowego RME TotalMix FX. Wejście/wyjście Word Clock (BNC) może być przełączane na we/wy MADI (koncentryczne), a specjalny tryb dzielony obsługuje nawet wykorzystanie obu we/wy MADI jednocześnie, po 32 kanały dla złącza optycznego i koncentrycznego.
W zestawie potężne aplikacje do miksowania, monitorowania i pomiarów
Fireface UFX III wyposażony jest w mikser DSP TotalMix FX oferujący wszechstronne opcje routingu i monitorowania, jak również analizator DIGICheck pozwalający na pomiar i analizę cyfrowego sygnału w obu kierunkach z maksymalną precyzją. TotalMix FX może całkowicie zastąpić zewnętrzny mikser, umożliwiając tworzenie wielu miksów monitorowych bez latencji z wykorzystaniem korektora EQ, procesora dynamiki, reverbu i delaya dla dowolnych wyjść, w tym głównych monitorów i miksów słuchawkowych dla muzyków.
Dodatkowy TotalMix Remote jest pilotem zdalnego sterowania dla TotalMix FX, przeznaczonym do sterowania sprzętowym mikserem i efektami w interfejsach audio RME. TotalMix Remote odzwierciedla aktualny stan systemu macierzystego na iPadzie i komputerach Windows/Mac – cały stan miksowania, kompletny routing, wszystkie ustawienia efektów aż po mierniki poziomu, a wszystko w czasie rzeczywistym. Można z łatwością dostosować wszystkie ustawienia miksera i efektów na odległość, poprzez Ethernet i Wi-Fi.
Wyjścia sprzężone stałoprądowo – sterowanie napięciowe CV/Gate
Większość interfejsów audio jest tradycyjnie projektowana z tak zwanymi „wyjściami sprzężonymi zmiennoprądowo”, gdzie kondensatory są używane do odfiltrowania ekstremalnie niskich częstotliwości.
Częstotliwości te są wprawdzie generalnie uważane za niepożądane w sygnale audio – jako zmniejszające zapas dynamiki i potencjalnie powodujące uszkodzenia innych urządzeń, ale jednym z przykładów, gdzie sprzężenie DC pozostaje pożądane, jest świat syntezatorów modularnych, gdzie statyczne lub wolne sygnały są używane do regulacji różnych parametrów takich jak wartości wysokości dźwięku lub LFO.
Wszystkie wyjścia liniowe Fireface UFX III są w pełni sprzężone stałoprądowo, co pozwala na wysyłanie napięć sterujących (CV) lub informacji Gate do syntezatorów modularnych (takich jak popularne formaty Eurorack i Moog/MOTM) oraz innego sprzętu studyjnego.
DURec (Direct USB Recording – bezpośrednie nagrywanie na USB)
DURec jest zintegrowanym cyfrowym rejestratorem wszystkich wejść i wyjść, zapisującym ślady bezpośrednio na nośniku pamięci podłączonym do przedniego portu USB. Fireface UFX III nagrywa na nośnikach pamięci USB lub dyskach twardych o pojemności do 2 TB. Funkcja nagrywania jest zapewniona przez wewnętrzny procesor DSP, a zatem jest niezależna od podłączonego komputera Windows lub Mac. Funkcja Direct USB Recording przekształca interfejs z serii Fireface UFX w samodzielny rejestrator i potężny wielokanałowy odtwarzacz live dla wcześniejszych nagrań, np. dla wirtualnych prób dźwięku. Koncerty, próby zespołów lub spontaniczne jam session mogą być bezpośrednio nagrywane i odtwarzane z nośnika – nawet całkowicie samodzielnie, bez komputera i oprogramowania.