DPA 4015A
Najlepsza odpowiedź poza osią [off-axis] ze wszystkich mikrofonów
W kardioidalnych mikrofonach jedyną różnicą w odpowiedzi poza osią [off axis], powinna być mniejsza czułość, a odpowiedź częstotliwościowa powinna być jak najbardziej liniowa. I to właśnie udało się osiągnąć firmie DPA – co jest nie lada sztuką.
Większość studyjnych mikrofonów kardioidalnych (ciśnieniowo-gradientowych) będzie stopniowo działać jak mikrofony ciśnieniowe koloryzując odpowiedź częstotliwościową. Nie ma na rynku lepszego mikrofonu kardioidalnego z taką odpowiedzią poza osią [off-axis].
Nowa konstrukcja elektroniki jest zoptymalizowana dla kapsuł jak i dla połączeń, które umożliwiają podpięcie kabla o długości 100 metrów. Nowa elektronika umożliwia uzyskać jeszcze lepsze osiągi dla każdej wstępnie spolaryzowanej, pojemnościowej kapsuły: CMRR.
W układzie elektronicznym CMMR (RF rejection) jest pomiędzy >60 dB i >40 dB. Inżynierowie z DPA, by polepszyć wyniki mogli dodać transformator do obwodu, ale zdecydowali nie poświęcać jakości dźwięku dla lepszych osiągów CMRR.
• Niski profil – szeroki obszar zbierania dźwięku,
• Naturalna reprodukcja dźwięku,
• Directional ambience pickup,
• Wyjątkowy do wokalu.
4015A specjalista w wytrzymywaniu ekstremalnych ciśnień akustycznych
Mikrofony Szeroko kardioidalne DPA są zdolne do pracy w bardzo wysokich poziomach ciśnienia akustycznego. 4015A zawiera przełączalny tłumik w gnieździe XLR aby zapobiec przeciążeniu wzmacniacza mikrofonu.
Poszerz horyzont z szeroką kardioidą
4015A jet mikrofonem szeroko kardioidalnym zasilanym 48V. Jego charakterystyka kierunkowa oscyluje pomiędzy mikrofonem kardioidalnym i dookólnym. Czasem mikrofon karioidalny ma za wąski kąt zbierania dźwięku by nagrać instrumenty takie jak marimba, fortepian, bębny, perkusjonalia czy grupy instrumentów w orkiestrach symfonicznych. W takich wypadkach warto użyć właśnie mikrofonu szeroko kardioidalnego 4015 A, który pozwala poszerzyć pole zbierania dźwięku i dokładniej uchwycić realizm granego utworu.
Również mikrofon ten sprawdzi się znakomicie podczas nagrywania orkiestry lub innego zespołu w miejscu, w którym istnieje problem dużego pogłosu. Taka sytuacja wymaga kompromisu między pogłosem a precyzyjnym określeniem lokalizacji instrumentów. 4015A również sprawdza się wyśmienicie do rejestracji mowy, dubbingu lub do nagrywania wokali.
Kompletna liniowość, nawet po za osią
Charakterystyka 4015A po za osią jest totalnie liniowa, wyjątkowo autentycznie reprodukuje dźwięk. Wszystkie dźwięki, które występują poza osią jego źródła są wiernie odtwarzane tylko delikatnie stłumione.
Specyfikacja
• Charakterystyka kierunkowa: Szeroka kardioida,
• Zasada działania: Gradient ciśnienia,
• Typ kapsuły: Wstępnie spolaryzowana, pojemnościowa,
• Pasmo przenoszenia: 40Hz do 20kHz,
• Pasmo przenoszenia, ± 2 dB: 40Hz do 20kHz,
• Czułość nominalna ±2 dB przy1Hz: 10 mV/Pa; -40 dB re. 1 V/Pa,
• Ekwiwalentny poziom szumów, A-ważone: Typ. 18 dB(A) re. 20 µPa (maks. 20 dB(A)),
• Ekwiwalentny poziom szumów, ITU-R BS.468-4: Typ. 25 dB (przy tłumiku ustawionym na 0 dB lub -20 dB),
• SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: Typ. 76 dB(A),
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]: < 1 % dla wartości szczytowej139 dB SPL peak,
• Zakres dynamiki: Typ. 116 dB,
• Maks. poziom SPL przed przesterem: 159 dB,
• Przełączalny tłumik: 0 dB / -20 dB,
• Impedancja wyjściowa: < 200 ohm,
• Maksymalna długość przewodu: 100m,
• Współczynnik tłumienia (CMRR): > 60 dB,
• Zasilanie: 48 V Phantom power (± 4 V),
• Pobór prądu: 2.8 mA,
• Złącze: XLR-3M. Pin 1: ekran, Pin 2: sygnał + faza, Pin 3: – faza,
• Kolor: czarny,
• Waga: 158g,
• Średnica: 19 mm,
• Średnica kapsuły: 19mm,
• Długość: 170 mm,
• Napięcie na wyjściu, RMS: >5V,
• Biegunowość: +V przy Pin 2