Roland Fantom G-7 syntezator
Roland z dumą ogłasza wprowadzenie najpotężniejszego i luksusowego workstation w historii firmy. Fantom-G jest wymarzonym instrumentem, który przesuwa granice możliwości twórczych i odtwórczych posiadając zaawansowany silnik dźwiękowy, rewolucyjne rozszerzenie ARX SuperNATURAL, ogromny kolorowy wyświetlacz LCD, nowy potężny rejestrator audio/MIDI, najwyższej klasy ważoną klawiaturę , 76-klawiszową.
Zaawansowany silnik brzmieniowy zastosowany w Fantom-G bazuje na nowym procesorze audio, dającym nową głębię doznań dźwiękowych. W podwojonej ilości pamięci wave-ROM, w stosunku do poprzednika, ukryte są skarby w postaci wysokiej jakości brzmień ze znanej serii SRX, ale to co stawia ten instrument naprawdę wysoko to nowe rozszerzenie ARX pozwalające dodać dodatkowe SuperNATURAL zestawy brzmieniowe oraz w pełni dedykowane silniki syntezatorowe i efektowe do tego już i tak potężnego workstation.
SuperNATURAL to unikalna technologia modelowania zachowań, która pozwala wejść na wyższy poziom żywej, emocjonalnej ekspresji wcześniej nieosiągalnej w syntezatorach.
Fantom-G jest pierwszym instrumentem firmy Roland zawierającym nowo opracowany potężny sequencer, który w połączeniu z dużym wyświetlaczem udostępnia 128 ścieżek audio/MIDI (w tym 24 ścieżki audio) we w pełni zintegrowanym środowisku graficznym. By móc pracować jak na komputerze przewidziano także możliwość podłączenia myszy.
Centrum Fantom-G to olbrzymi wyświetlacz kolorowy 8.5" wide TFT LCD. Ten zwiastun nowej ery w wyświetlaczach przeznaczonych do tworzenia muzyki sprawia, że tworzenie przychodzi bez trudu i wiele parametrów może być kontrolowanych jednocześnie.
Nowy silnik efektowy w Fantom-G wyznacza wyższy standard technologiczny, dający szeroki wybór multi-efektów dla każdej partii dźwiękowej. W trybie 16 partowego multi-timbralu jest możliwe użycie do 22 efektów naraz. Użytkownicy mogą stworzyć kompletne zestawy z maksymalnie 18 insertowych efektów na patch, plus globalne reverby i chorusy. Przewidziane są także efekty masteringowe dla dopracowania końcowego brzmienia utworu stworzonego na wbudowanym sequencerze.
Dostępny jest także, sprzedawany oddzielnie, nowy opcjonalny statyw KS-G8 dla 88-klawiszowych syntezatorów typu stage lub pianin cyfrowych. Jest to idealny kompan dla Fantom-G8. Dostępna jest też nowa nadstawka KS-STG8 dla statywu KS-G8.
• Zaawansowany silnik dźwiękowy z podwojoną ilością pamięci próbek
• 2 x rozszerzenie ARX SuperNATURAL - nowa technologia zapewniająca najwyższy realizm ekspresji wykonawczej
• Przyjazny, graficzny interfejs użytkownika oparty o duży 8,5" kolorowy wyświetlacz LCD z możliwością podłączenia myszy
• Nowo opracowany wbudowany sequencer audio/MIDI z 128 ścieżkami zawierającymi 24 ścieżki audio
• Multi-FX dla każdej partii; możliwość jednoczesnego zaprogramowania do 22 połączeń efektów
• Wytrzymała konstrukcja z aluminiowym panelem
Specyfikacje:
Polifonia 128 głosów, współdzielona z sekcją samplera
Multitimbral 16 parts (Internal) + 16 parts (External) + 2 parts (ARX)+ 24 parts (Audio Track)
Wave Memory 256MB (16-bit linear equivalent)
Waveforms ponad 2,153
Preset Memory
Patches 1,500 + 256 (GM2)
Rhythm Sets 64 + 9 (GM2)
Live Sets 512
Studio Sets 128
User Memory na jeden projekt
Patches 512
Rhythm Sets 64
Live Sets 512
Studio Sets 128
Efekty
Patch Multi-Effects (PFX) 16 systemów, 76 typów
Multi-Effects (MFX) 2 systemy, 78 typów
Chorus 1 system, 3 typy
Reverb 1 system, 10 typów
Input Effects 1 system, 6 typów
Mastering Effects 1 system, 3-band compressor
Format danych 16-bit linear, .WAV lub .AIFF
Częstotliwość próbkowania 44.1kHz
Maksymalny czas próbkowania
[kiedy pamięć próbkowania nie jest rozszerzona (32MB)]
mono: około 360 sec. , stereo: około 180 sec.
[kiedy pamięć próbkowania jest rozszerzona z DIMM (544MB)]
mono: około 108 min. , stereo: około 54 min.
Ilość sampli na jeden project 2,000
Ścieżek MIDI max 128
Ścieżek Audio max 24
Tempo track: 1
Beat track: 1
Rozdzielczość 480 TPQN
Tempo od 5.00 do 300.00
Utworów w jednym projekcie 50
Ilość fraz na projekt 2,000
Pojemność nutowa na projekt około 1,000,000 nut
Długość utworu 9,998 taktów
Metody nagrywania Realtime recording, Step recording
Kontrolery
Pitch Bend/Modulation Lever, Control Knob x 4, Control Slider x 8,
Assignable Switch x 2, D Beam Controller
Złącza
słuchawkowe 1/4 cala stereo, A (MIX) Output Jacks (L/MONO, R) 1/4 cala TRS,
B Output Jacks (L, R) 1/4 cala phone type, Input Jacks (L/MONO/MIC, R) 1/4 cala phone type, Mic./Guitar Input Jacks 1/4 cala phone type / XLR type (Phantom power)(Hi-Z)
Złącza pedałów
Hold Pedal Jack (rozpoznawanie pośredniego położenia)
Control Pedal Jack (assignable) x 2
Złącza MIDI IN, OUT, THRU
Złącza USB
USB Computer Connector (przesyła pliki, zapisuje i odczytuje nośniki, przesyła Audio/MIDI)
USB dla myszki
Digital Audio Interface COAXIAL INPUT / OUTPUT
Złącze zasilania
Inne cechy
Arpeggiator 128
Arpeggio Sets 128
RPS Sets 32
Rhythm Pattern Sets 32
Chord Memory 128
Chord Memory Sets 128
Wyświetlacz
Graphic Type, 8.5", Wide VGA (800 x 480 dots), backlit LCD (Color)
Pady
16 padów z dynamiką i polifonicznym dociskiem
Rozszerzenia dla generatora dźwiękowego
ARX expansion boards: 2 sloty
Rozszerzenia dla pamięci próbkowania
DIMM: 1 slot, supports PC133, CL=2/3, 3.3 V, 128MB, 256MB, 512MB
Zewnętrzny nośnik danych USB Flash Memory
Zasilanie AC 117 V, AC 230 V, AC 240 V (50/60Hz), AC 220 V (60Hz)
Zużycie mocy 30 W
Akcesoria
Instrukcja obsługi, CD-ROM (Editor, USB MIDI driver), Kabel zasilający
Opcje
Expansion Board: ARX Series, Keyboard Stand: KS-V7 (Fantom-G7/-G6), KS-18Z (Fantom-G8/-G7/-G6), KS-G8 (Fantom-G8), Pedal Switch: DP series,
Foot Switch: BOSS FS-5U, Expression Pedal: EV-5, USB Flash Memory: M-UF1G, M-UF128, Microphone: DR series, Headphones: RH-series
Wielkość i ciężar
1,278 mm x 411 mm x 142 mm, 16.5 kg
Marek Koperski prezentuje syntezator w salonie M. Ostrowski.
Roland Workshop Tour 2008