ARTURIA MATRIXBRUTE
ANALOGOWY SYNTEZATOR MONOFONICZNY
MatrixBrute to syntezator monofoniczny mogący pracować też w trybie parafonicznym i dwugłosowym. Wykorzystuje m.in. trzy analogowe oscylatory (w tym dwa z suboscylatorem, układami Ultrasaw i Metalizer), mikser który pozwala dodać do trzech VCO sygnał z generatora szumu oraz sygnał pochodzący z zewnętrznego źródła, czy dwie sekcje filtracji (Steiner-Parker i Ladder), które mogą pracować równolegle lub szeregowo. Każdy z nich oferuje różne charakterystyki i wartości nachylenia zbocza, a także efekty Drive i Brute Factor. Oprócz pokręteł Cutoff w każdej sekcji do dyspozycji mamy jeszcze wspólny Master Cutoff.
MatrixBrute to jednak przede wszystkim potężna matryca modulacji, która jest sercem i centrum dowodzenia MatrixBrute'a. Pozwala na kompleksowe opcje modulacji i routingu, jest także sekwencerem krokowym oraz pozwala na szybkie przywoływanie presetów i brzmień.
Dzięki matrycy możesz przydzielić każde z 16 dostępnych źródeł modulacji do każdej z 16 dostępnych destynacji. Przez zaawansowane możliwości modulacyjne, brzmienie może ewoluować i tworzyć wspaniałe tekstury dźwiękowe. Ponadto, syntezator wyposażono w 3 generatory obwiedni (ADSR × 2, DADSR) oraz trzy generatory LFO (dwa niezależne i jeden powiązany z VCO3). Instrument oferuje także arpeggiator oraz analogowe efekty (Stereo Delay, Mono Delay, Flanger, Chorus, Analog Reverberator).
GŁÓWNE CECHY
• Analogowy syntezator monofoniczny,
• 256 slotów na presety,
• 2 analogowe oscylatory wykładnicze (Saw + UltraSaw, Square + Pulse width, Triangle + Metalizer, Sub),
• 1 analogowy linearny oscylator/LFO (Piła, Kwadrat, Sinus, Trójkąt);
• Możliwość działania oscylatorów w trybie Hard Sync,
• Generator szumu (Biały, Różowy, Czerwony, Niebieski),
• Filtr Steiner-Parker (12/24 dB na oktawę): LP, HP, BP, Notch + Drive i Brute factor,
• Filtr drabinkowy (12/24 dB na oktawę): LP, HP, BP + Drive i Brute factor,
• 2 LFO: Sine, Tri, Square, Ramp, Saw, Random, S&H,
• 3 generatory obwiedni,
• Potężny panel matrycy z 16 źródłami i 16 destynacjami (w tym 4 dowolnie przypisywalne),
• 64-krokowy sekwencer,
• Arpeggiator,
• Analogowe efekty pokładowe: Stereo delay, Delay, Flanger, Chorus, Analog Reverberator,
• 1 slot na pedał sustain, 2 sloty na pedały ekspresji,
• Wejście na sygnał zewnętrzny (liniowe lub instrumentalne z możliwością wysterowania),
• Slot INSERT,
• Ogromne możliwości łączności i synchronizacji z zewnętrznym sprzętem (USB, MIDI, sync).