BOSS NS-1X bramka szumów
Szumy w tle mogą być problematyczne w przypadku gitary i basu, szczególnie w przypadku konfiguracji o dużym wzmocnieniu Opatentowane podejście MDP zastosowane w NS-1X zapewnia szybkie, przejrzyste działanie w każdym zastosowaniu, eliminując sztuczne artefakty ataku i zaniku, które mogą być wprowadzane przez standardowe systemy tłumienia szumów. Szybka technologia cyfrowa w czasie rzeczywistym analizuje sygnał wejściowy na wielu poziomach, umożliwiając bardzo szczegółowe przetwarzanie, które zapewnia odpowiednią redukcję szumów dla każdego stylu gry lub miejsca występu.
NS-1X oferuje wiele trybów pracy, aby precyzyjnie dostosować tłumienie hałasu do własnych potrzeb.
Reduction—Ten tryb zapewnia delikatne tłumienie szumów, które działa z większością instrumentów i stylów gry. Wybrzmiewanie nut jest naturalne i pozbawione szumów w przypadku wszystkich typów przetworników, w tym pojedynczych cewek o niskiej mocy wyjściowej.
Gate—Idealny dla dźwięków o dużym wzmocnieniu, tryb ten natychmiast wycisza dźwięk, gdy nie ma sygnału. MDP zapewnia błyskawiczną reakcję, której nie jest w stanie zapewnić żaden inny pedał redukcji szumów, zapewniając naturalne wrażenia z gry i mocny atak nut dla perkusyjnych riffów djent, techniki sweep picking i legato tapping.
Mute—Ten tryb zmienia ustawienie bypass pedału w wygodny przełącznik wyciszenia do zmiany instrumentów, strojenia i ustawiania przerw. NS-1X będzie działał w trybie Reduction lub Gate, gdy przełącznik pedału jest wyłączony.
Dzięki intuicyjnym elementom sterującym i wskaźnikowi multi-LED, można w kilka sekund wybrać idealny profil tłumienia szumu.
Threshold—Określa poziom, przy którym rozpoczyna się tłumienie szumów. W trybie Reduction zacznij od najniższego ustawienia pokrętła i obracaj nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż szum zniknie. W trybie Gate zacznij od najwyższego ustawienia i stopniowo obracaj pokrętło w dół, aż uzyskasz odpowiednią reakcję na atak.
Decay—Określa, kiedy wybrany tryb osiąga maksymalne tłumienie szumów. Zacznij od najniższego ustawienia, a następnie przekręć pokrętło zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby uzyskać bardziej naturalne wybrzmienie.
Damp—Kontroluje maksymalną redukcję szumu. Wyższe ustawienia sprawiają, że efekt redukcji szumów jest silniejszy i wyraźniejszy. Niższe ustawienia zmniejszają siłę efektu, co może zapewnić bardziej naturalne rezultaty w przypadku niektórych stylów gry.
Reduction Indicator—Wyświetla bieżący stan redukcji szumów.
Obwód NS-1X wykrywa sygnał na wejściu i aktywuje redukcję szumów na wyjściu. Działa to najlepiej, gdy instrument jest podłączony bezpośrednio do gniazda wejściowego przed innymi pedałami. Podczas korzystania ze zniekształceń, przesterów i innych efektów wytwarzających szum, najbardziej naturalne rezultaty uzyskuje się poprzez umieszczenie ich w pętli send/return NS-1X. Pozwala to obwodom na ciągłe wykrywanie czystego sygnału wejściowego przy jednoczesnym eliminowaniu szumów z pedałów w pętli, zapewniając najbardziej płynną pracę podczas ich włączania i wyłączania.
Dzięki zaawansowanemu przetwarzaniu cyfrowemu i szerokiemu pasmu przenoszenia, NS-1X zapewnia wyjątkową wydajność dla standardowych gitar i basów oraz instrumentów o rozszerzonym zakresie z dodatkowymi strunami. Jest to również doskonałe rozwiązanie do tłumienia szumów klawiatur i innych rodzajów instrumentów elektronicznych.
Wykorzystując dekady badań i rozwoju, opatentowana przez BOSS technologia Multi-Dimensional Processing (MDP) oferuje świeże podejście do osiągania wyjątkowych brzmień. W czasie rzeczywistym MDP analizuje różne elementy składające się na dźwięk, w tym częstotliwość, dynamikę, reakcję przetwornika i inne. Analizowane są również różne cechy gry, takie jak rejestr nut, pojedyncze nuty vs. akordy, zagięcia, ilość vibrato i inne. Każdy pojedynczy element jest następnie przetwarzany w unikalny sposób, aby uzyskać zoptymalizowane dźwięki podczas gry. Dzięki ultra-szczegółowemu, zaawansowanemu technologicznie podejściu, MDP zapewnia jakość brzmienia i grywalność, która wykracza daleko poza granice tradycyjnego przetwarzania efektów.
Specyfikacja:
Częstotliwość próbkowania: 48 kHz
Konwersja AD: 24 bity + metoda AF
Metoda AF (Adaptive Focus): Jest to opatentowana metoda od Roland & BOSS, która znacznie poprawia stosunek sygnał/szum (SN) przetwornika AD.
Konwersja DA: 32 bity
Przetwarzanie: 32-bitowa liczba zmiennoprzecinkowa
Tryby: 3 tryby
GATE
REDUCTION
MUTE
Nominalny Poziom Wejścia: INPUT, RETURN: -20 dBu
Maksymalny Poziom Wejścia: INPUT, RETURN: +7 dBu
Impedancja Wejścia: INPUT, RETURN: 1 M ohm
Nominalny Poziom Wyjścia: OUTPUT, SEND: -20 dBu
Maksymalny Poziom Wyjścia: OUTPUT, SEND: +7 dBu
Impedancja Wyjścia: OUTPUT, SEND: 1 k ohm
Zalecana Impedancja Obciążenia: OUTPUT, SEND: 10 k ohm lub większa
Bypass: Aktywne wyjście
Kontrolki:
Pokrętło MODE
Pokrętło DECAY
Pokrętło THRESHOLD
Pokrętło DAMP
Przełącznik pedału
Wskaźniki:
Wskaźnik CHECK (służy także jako wskaźnik sprawdzania baterii)
Wskaźnik REDUCTION
Złącza:
Gniazdo INPUT: 1/4 cala typu telefonicznego
Gniazdo RETURN: 1/4 cala typu telefonicznego
Gniazdo OUTPUT: 1/4 cala typu telefonicznego
Gniazdo SEND: 1/4 cala typu telefonicznego
Gniazdo DC IN
Gniazdo DC OUT
Zasilanie:
Bateria alkaliczna (9 V, 6LR61)
Zasilacz sieciowy (seria PSA, sprzedawany osobno)
Pobór Prądu: 60 mA
Oczekiwany czas działania na baterii przy ciągłym użytkowaniu: Około 6,5 godziny
Wymiary: 73 x 129 x 59 mm
Waga (z baterią): 460 g